Uw browser laat geen javascript toe. Om die reden zijn bepaalde functionaliteiten niet voorhanden.
Naar de inhoud van deze pagina

Voordat u begint

Voordat u een ASR-aangifte kunt verzenden via batch, moet u de volgende stappen doorlopen:

  1. U hebt een ondernemingsnummer nodig bij de Kruispuntbank van Ondernemingen Nieuw venster. Als u nog niet over een uniek ondernemingsnummer beschikt moet u zich inschrijven bij een ondernemingsloket.
  2. U moet als werkgever geïdentificeerd zijn bij de RSZ. Dat regelt u in de onlinedienst WIDE.
  3. U moet een beveiligde toegang aanvragen voor de beveiligde onlinediensten op het portaal van de sociale zekerheid. Hiervoor moet u in uw onderneming een Toegangsbeheerder aanstellen.
  4. Eenmaal u de beveiligde toegang ontvangen hebt, moet u een certificaat en een digitale handtekening aanvragen bij een erkende certificatie-autoriteit.
  5. In de onlinedienst Chaman moet u een verzender creëren wanneer u zich aanmeld op het portaal van de Sociale Zekerheid.

    Meer informatie over de gestructureerde berichten

    U moet ook aangeven voor welke onlinediensten u de gestructureerde berichten wenst te gebruiken.

  6. Vanaf dit moment wordt u uitgenodigd om het versturen van aangiftes te testen in een simulatieomgeving.