Chaman: beheer van technische kanalen
Chaman of ‘Channel Management’ is de onlinedienst waarmee u de technische kanalen beheert voor de verzending van aangiften in batch of voor interacties via webservice. In Chaman activeert en configureert u de FTP-, SFTP-, SOAP- en REST-kanalen om grote hoeveelheden gegevens naar de instellingen van de sociale zekerheid te sturen.
Welke mogelijkheden hebt u in Chaman?
Per hoedanigheid hebt u de volgende kanalen ter beschikking:
- 1 FTP-kanaal
- 1 SFTP-kanaal
- 1 SOAP-kanaal
- Ongelimiteerde REST-accounts
In de onlinedienst doet u het volgende:
- Kanalen activeren
- Kanalen configureren
- Certificaten aanpassen
- Kanalen afsluiten
Wie heeft toegang tot Chaman?
Als u Toegangsbeheerder bent voor uw onderneming, hebt u automatisch toegang. Bent u een gewone gebruiker, dan moet een Toegangsbeheerder het ‘Beheer van technische kanalen’ aan u toewijzen in de onlinedienst Toegangsbeheer.
Chaman is een beveiligde onlinedienst. Meld u aan met een digitale sleutel naar keuze.