Uw browser laat geen javascript toe. Om die reden zijn bepaalde functionaliteiten niet voorhanden.
Naar de inhoud van deze pagina

Noodprocedure: wat moet u doen bij technische problemen?

Kunt u een werknemer niet aangeven in de onlinedienst Dimona omdat u een technisch probleem hebt? U moet toch aangifte doen. Volg bij technische problemen de noodprocedure om in orde te zijn.

Eerst en vooral

Soms is een technisch probleem gemakkelijk op te lossen. Probeer dus eerst dit:

  1. Update uw browser of probeer een andere browser. Raadpleeg onze FAQ over de browsers die het portaal ondersteunt.
  2. Blijft uw probleem duren, bekijk dan de FAQ in verband met het inloggen op het portaal.
  3. Is het kanaal van uw keuze door een technisch probleem niet beschikbaar? Probeer dan eerst een ander kanaal, als dat mogelijk is.

Blijft uw probleem aanhouden?

U bent werkgever (provinciale en plaatselijke besturen inbegrepen), en u slaagt er niet in om een werknemer aan te geven in Dimona? Kies de procedure die op uw geval van toepassing is en volg ze stap voor stap.

Bij onderhoudswerken op het portaal

Af en toe is er een technische interventie nodig om het portaal te onderhouden.

Bereid u daarop voor:

  • Houd de kalender van het portaal in het oog om de data en duur van de volgende interventies te kennen. De berichten en waarschuwingen worden regelmatig bijgewerkt.
  • Doe uw aangifte vóór de aangekondigde onderhoudswerken, of desnoods zodra ze afgelopen zijn.

In alle andere gevallen

Heeft uw probleem niets te maken met een technische interventie? Doe dan het volgende:

Stap 1
Meld ons dat u een technisch probleem ondervindt.

Vul het formulier in dat bij uw profiel past:

Noodprocedure voor werkgevers


Noodprocedure voor sociale dienstverrichters

Stap 2
Probleem opgelost? Laat het ons meteen weten.

Meld ons dat het probleem voorbij is door het formulier in te vullen dat bij uw profiel past:

Noodprocedure voor werkgevers - probleem opgelost


Noodprocedure voor sociale dienstverrichters - probleem opgelost

Stap 3
Doe uw aangifte

Zodra het probleem opgelost is, doet u uw Dimona op de gewone manier.

Opgelet:

Wanneer uw aangifte te laat komt, gaat de RSZ na of u wel degelijk een technisch probleem gesignaleerd hebt. Vergeet dus niet om het eerste formulier in te vullen zodra u merkt dat u een probleem hebt, en het tweede zodra het opgelost is.

Een technisch probleem rechtvaardigt niet automatisch een late aangifte.