Technische FAQ’s
Inhoud
Foutmeldingen bij het inloggen op het portaal
-
Mijn internetbrowser meldt dat er een probleem is met het certificaat van de portaalsite. Wat moet ik doen?
Typ de URL in met de ‘www’ erbij: www.socialsecurity.be. Het certificaat van de portaalsite controleert niet op de URL zonder www.
-
Ik kan de portaalsite niet openen via mijn favorieten of via een zoekmachine zoals Google. Wat kan ik doen?
Probeer de link rechtstreeks in de adresbalk in te typen.
-
Ik ben ingelogd op het portaal, maar krijg een foutmelding 3204 of 3205 wanneer ik in een onlinedienst wil openen
Er is een tijdelijke ‘time-out’ van de onlinedienst. Probeer in eerste instantie alvast uw cookies en tijdelijke internetbestanden te verwijderen.
Gebruikt u Chrome?
Gebruikt u Firefox?
- Ga na hoe u in Firefox cookies van uw pc verwijdert op de Mozilla-website Nieuw venster.
- Ga na voor Android hoe u cookies verwijdert op de Mozilla-website Nieuw venster.
- Ga na voor iOS hoe u uw navigatiegeschiedenis wist op de Mozilla-website Nieuw venster.
Gebruikt u Safari?
- Ga na hoe u cookies op een Mac beheert op de Apple-website Nieuw venster.
- Ga na hoe u cookies van een Iphone of Ipad wist op de Apple-website Nieuw venster.
Gebruikt u Internet Explorer?
Gebruikt u Microsoft Edge?
Welke browsers ondersteunt het portaal?
Om vlot te kunnen werken met het portaal kunt u gebruik maken van verschillende browsers. Oudere browserversies kunnen problemen geven met de weergave van de website, het inloggen of het gebruik van de onlinediensten. Raadpleeg de lijst hieronder om te weten welke browser het best past bij uw besturingssysteem.
-
Gebruikt u Windows 8?
Het portaal ondersteunt enkel de laatste versies van volgende browsers:
- Microsoft Edge
- Mozilla Firefox
- Google Chrome
-
Gebruikt u Windows 10?
Het portaal ondersteunt enkel de laatste versies van volgende browsers:
- Microsoft Edge
- Mozilla Firefox
- Google Chrome
-
Gebruikt u Windows 11?
Het portaal ondersteunt enkel de laatste versies van volgende browsers:
- Microsoft Edge
- Mozilla Firefox
- Google Chrome
-
Gebruikt u Mac OS X?
Het portaal ondersteunt de volgende browsers:
- Mozilla Firefox: enkel de nieuwste versie wordt ondersteund
- Google Chrome: enkel de nieuwste versie wordt ondersteund
- Safari: vanaf versie 9.6.2
Download de recentste versie van uw favoriete browser:
- Microsoft Edge Nieuw venster
- Mozilla Firefox Nieuw venster
- Google Chrome Nieuw venster
- Apple Safari Nieuw venster
Problemen bij het openen van pdf’s
Gaat een pdf niet open in uw browser als u op de link klikt? Er zijn twee alternatieve oplossingen.
Oplossing 1: de pdf manueel downloaden
Een alternatieve oplossing is om hem te downloaden en hem te openen met Adobe Acrobat Reader DC of Adobe Acrobat DC. Dat doet u zo:
- Klik op de link met uw rechtermuistoets (als u Windows gebruikt) of doe Ctrl + klik (als u op een Mac werkt).
- Download de pdf. Afhankelijk van uw browser kiest u:
- Koppeling opslaan als (Chrome, Firefox, Edge)
- Download gekoppeld bestand als (Safari)
- Doel opslaan als (Internet Explorer)
- Let erop dat ‘Adobe Acrobat Document’ geselecteerd is als documenttype en sla het document op.
- Zoek de opgeslagen pdf op en open hem door te dubbelklikken.
Oplossing 2: de pdf automatisch laten downloaden
Om pdf’s standaard te downloaden, moet u uw browserinstellingen aanpassen.
Firefox
- Klik op het hamburgermenu rechtsboven in uw browser en klik op Options.
- Scroll naar Applications.
- Klik in de lijst op Portable Document Format (PDF) en kies Use Adobe Reader / Acrobat DC (default) in de keuzelijst.
Pdf’s openen nu automatisch in Adobe Reader of Acrobat DC (afhankelijk van het programma dat op uw computer geïnstalleerd is).
Chrome
- Klik op de 3 puntjes rechtsboven in uw browser en klik op Settings
- Scroll naar Privacy and security en klik op Site Settings.
- Scroll naar Content en open de Additional content settings.
- Klik op PDF documents.
- Activeer het downloaden met de schuifknop.
Pdf’s worden nu vanzelf gedownload als u ze aanklikt.