Uw browser laat geen javascript toe. Om die reden zijn bepaalde functionaliteiten niet voorhanden.
Naar de inhoud van deze pagina

Over het portaal Onderneming

Wat is het portaal Onderneming?

Het portaal Onderneming centraliseert alle diensten en informatie die u als onderneming nodig hebt om uw verplichtingen tegenover de sociale zekerheid te vervullen. Of u nu een werkgever, een zelfstandige, een sociale dienstverrichter of een curator bent, u moet vroeg of laat informatie uitwisselen met de instellingen van de sociale zekerheid. U bent wettelijk verplicht om bepaalde aangiften te doen, maar u hebt ook toegang tot bepaalde databases. Op dit portaal vindt u alle toegangen tot de elektronische diensten en databases van de sociale zekerheid. De onlinediensten zijn omkaderd met:

  • administratieve instructies, die u helpen bij het invullen van uw aangiften;
  • handleidingen;
  • nieuwsberichten, zodat u op de hoogte bent van nieuwe ontwikkelingen in diensten of wetgeving;
  • technische informatie, voor wie grote hoeveelheden gegevens (in batch) verwerkt via een informaticasysteem.

Bevestigingen van uw aangiften en andere correspondentie met de instellingen van de sociale zekerheid komen terecht in de e-Box van uw onderneming. Ook die vindt u op het portaal.

Veel van de gegevens die u vermeldt in uw aangiften zijn vertrouwelijk. Daarom zijn de meeste onlinediensten beveiligd. Om er gebruik van te kunnen maken, moet u een beveiligde toegang tot het portaal aanvragen.