Uw browser laat geen javascript toe. Om die reden zijn bepaalde functionaliteiten niet voorhanden.
Naar de inhoud van deze pagina

Checkinatwork

Checkinatwork is de onlinedienst voor de aanwezigheidsregistratie bij werken in onroerende staat en activiteiten die behoren tot de vleessector. Het systeem registreert wie op welk moment en op welke werkplaats aanwezig is.

Ontdek ons animatiefilmpje over Checkinatwork

Voor wie is Checkinatwork bedoeld?

Het gaat om de registratie van:

  • iedereen die werken in onroerende staat uitvoert op een werkplaats waarvan de totale kost gelijk is aan of hoger is dan een specifiek drempelbedrag, en
  • iedereen die activiteiten uitvoert in verband met vleesbereidingen of vleesproducten en het slachten of uitsnijden van hoefdieren, gevogelte en konijnen in inrichtingen onderworpen aan de erkenning (erkenningen, toelatingen en voorafgaande registraties) van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV).

Je werkgever moet je laten weten of de registratieplicht voor jouw werkplaats geldt. Dat kan bijvoorbeeld met een poster op de werkplaats zelf.

Zowel de persoon die iemand uitstuurt om te werken als de persoon die het werk uitvoert, zijn verantwoordelijk voor de registratie. Jullie moeten onderling afspreken wie de registratie uitvoert en je kunt controleren of de registratie gebeurd is.

Als werknemer moet je je ervan verzekeren dat je aanwezigheid op de werkplaats geregistreerd is. Je kunt:

  • zelf je aanwezigheid registreren op  Checkinatwork, als je dat zo overeengekomen bent met je werkgever, of
  • de registratie van aanwezigheden door je werkgever consulteren en nakijken.

Wanneer?

Je moet je registreren, of laten registreren, op Checkinatwork voordat je aan het werk gaat. Elke werkdag moet je je aanwezigheids registreren, ofwel de dag zelf, ofwel op voorhand.

Hoe?

Je kunt je registreren via verschillende kanalen. Welk kanaal je precies gebruikt, spreek je af met je werkgever.

De onlinedienst via desktop

U heeft het volgende nodig:

  • een pc,
  • een internetverbinding,
  • uw eID of een andere digitale sleutel.

Open de onlinedienst door te klikken op de knop 'Checkinatwork' bovenaan rechts op deze pagina en meld je aan met behulp van je eID of andere digitale sleutel.

De mobiele onlinedienst

Om de mobiele onlinedienst te kunnen gebruiken, vraag je op voorhand met eID en kaartlezer een gebruikersnaam en wachtwoord Nieuw venster aan.

Je hebt het volgende nodig:

  • een smartphone,
  • een internetverbinding.

Open de onlinedienst door te klikken op de knop "Checkinatwork" bovenaan rechts op deze pagina en meld je aan met behulp van je gebruikersaccount.

De gateway

Hier gebeurt de registratie op de werkplaats. De aangevende aannemer stelt een computer ('gateway') beschikbaar waarmee je je aanwezigheid kunt registreren.

Je kunt dit doen met behulp van:

  • je eID,
  • je rijksregisternummer,of
  • je Limosa-aangiftenummer.

Ontdek hoe de gateway precies werkt

De webservice

Als je werkgever je aanwezigheidsregistratie via de webservice uitvoert, hoef je voor je registratie op Checkinatwork niets te doen. In dat geval registreert je je op je werkplaats zoals je dat gewend bent en ben je in orde met je aanwezigheidsregistratie. De relevante gegevens worden dan automatisch doorgestuurd naar de databank van de sociale zekerheid. je kunt de registratie van je aanwezigheden steeds via je desktop of smartphone nakijken.