Tegen de trend in: FOD Sociale Zekerheid zette in op persoonlijke contacten in 2023
30-04-2024
Uit onderzoek blijkt dat persoonlijk contact met onze medewerkers een belangrijke positieve impact heeft op de tevredenheid van onze gebruikers. Dat is een van de markante vaststellingen bij lezing van het jaarverslag 2023 van de FOD Sociale Zekerheid.
In een tijd waarin vele organisaties persoonlijke service aan loketten afbouwen, zette de FOD Sociale Zekerheid daarom in op meer persoonlijk contact en een betere bereikbaarheid.
Ons team van maatschappelijk assistenten breidde uit van 32 naar 52 en heeft nu in totaal 150 maandelijkse contactmomenten met de burger. Op deze 'zitdagen' kunnen personen met een handicap en hun entourage raad vragen over hun specifieke situatie bij een expert ter zake, met of zonder afspraak.
De FOD Sociale Zekerheid blijft ook inzetten op telefonische bereikbaarheid. In 2023 was die bereikbaarheid 51%, en tegen eind 2024 wil de FOD dankzij nieuwe aanwervingen 90% behalen.
Lees alle conclusies uit het Jaarverslag 2023 in het nieuwsbericht op de site van de FOD Sociale Zekerheid, of lees meteen het Jaarverslag 2023 van de FOD Sociale Zekerheid.
Auteur
Federale Overheidsdienst Sociale Zekerheid