2021-12-15T00:00:00+01:00

Chatbot op RVA-website verbetert zijn service

15 december 2021 - De RVA heeft zijn chatbot uitgebreid en verbeterd. De chatbot gidst bezoekers doorheen de RVA-website aan de hand van keuzeknoppen. Bezoekers kunnen zelf ook vragen stellen aan de chatbot.

Tot nu toe werd informatie aangeboden over werkloosheid en loopbaanonderbreking/tijdskrediet. Bezoekers konden ook de contactgegevens van de RVA (Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening) of het FSO (Fonds Sluiting Ondernemingen) opzoeken.

Met de verbeterde chatbot krijgen bezoekers voortaan meer gedetailleerde informatie per uitkeringsstelsel (werkloosheid, tijdelijke werkloosheid, ouderschapsverlof, tijdskrediet, …). Het aantal antwoorden op mogelijke vragen is dus gevoelig uitgebreid.

Dagelijks kijkt een team van beheerders de door de bezoekers gestelde vragen na. Ze verbeteren de antwoorden en breiden het arsenaal aan mogelijke antwoorden verder uit. Zo zorgt de input van de klanten zelf voor de uitbreiding van de thema’s die de chatbot behandelt. Nieuwsgierig? Neem een kijkje op www.rva.be.