Uw browser laat geen javascript toe. Om die reden zijn bepaalde functionaliteiten niet voorhanden.

Mijn onderneming is ingeschreven als werkgever bij de RSZ

Wanneer u zich registreert als RSZ-werkgever, moet u bepalen of u het beheer en gebruik van de beveiligde toegang binnen uw onderneming wilt houden of wilt uitbesteden. Klik hieronder op de optie van uw keuze en volg de procedure. Om een deel van uw administratieve verplichtingen zelf te vervullen en een ander deel uit te besteden, combineert u de twee procedures.

Ik wil zelf mijn administratieve verplichtingen tegenover de RSZ vervullen

  1. Stel eerst en vooral een Hoofdtoegangsbeheerder (Verantwoordelijke Toegangen Entiteit) aan in de onlinedienst Beheer van Toegangsbeheerders (BTB) van CSAM.

    Een Hoofdtoegangsbeheerder (Verantwoordelijke Toegangen Entiteit) aanstellen

    U hebt nodig:

    • Elektronische identiteitskaart van de verantwoordelijke
    • Uw ondernemingsnummer of het RSZ-nummer van uw onderneming
    • Gegevens van de persoon die uw Hoofdtoegangsbeheerder (Verantwoordelijke Toegangen Entiteit) moet worden: rijksregisternummer en telefoonnummer
    • Gegevens van de verantwoordelijke van uw onderneming: rijksregisternummer en telefoonnummer
  2. De Hoofdtoegangsbeheerder (Verantwoordelijke Toegangen Entiteit) stelt een Toegangsbeheerder (lokale beheerder) aan om toegang te krijgen tot de onlinediensten. Voorlopig stelt u de Toegangsbeheerder aan via het portaal, maar op termijn zal dat via CSAM gebeuren.

  3. De Toegangsbeheerder is verantwoordelijk voor het beheer van de gebruikers op het portaal. Hij maakt gebruikers aan en heeft toegang tot de beveiligde onlinediensten.

Het hele verloop van de procedure kunt u bekijken in deze Step-by-Step Guide .pdf - Nieuw venster.

Ik wil mijn administratieve verplichtingen door een sociale dienstverrichter laten vervullen

Alle werkgevers behalve provinciale en plaatselijke besturen

Om een erkend sociaal secretariaat aan te stellen, neemt u contact op met het sociaal secretariaat van uw keuze. Het brengt dan zelf alles in orde.

Om een sociale dienstverrichter aan te stellen, vult u samen met hem de procuratie voor dienstverrichters in.

De procuraties en procedures vindt u op de pagina Mandaten voor sociale dienstverrichters.

Provinciale en plaatselijke besturen

U kunt een sociaal secretariaat of een dienstverrichter mandateren om uw personeelsbestand te beheren, aangiften in te vullen en andere administratieve taken op het vlak van de sociale zekerheid uit te voeren.

De procuratie en procedure vindt u op de pagina Mandaten voor sociale dienstverrichters.

U kunt uw mandaten raadplegen in de onlinedienst Mahis.

Meer informatie? Raadpleeg ons helpcentrum. Hebt u geen antwoord op uw vraag gevonden? Contacteer ons - wij helpen u graag verder!