Het portaal van de sociale zekerheid gebruikt cookies om de site gebruiksvriendelijker te maken.

Meer weten × Doorgaan

Vers le contenu de cette page

1.4.5. Personeelsleden in de gezondheidssector die niet kunnen genieten van de voordelen

De personeelsleden van de gezondheidssectoren van minstens 52 jaar die niet kunnen genieten van het stelsel van de vrijstelling van arbeidsprestaties en eindeloopbaan, krijgen een aantal bijkomende verlofdagen toegekend. Het betreft het administratief personeel, het onderhoudspersoneel, het keukenpersoneel... van de in 1.4.1. vermelde werkgevers die het sociaal akkoord betreffende de federale gezondheidssecctoren toepassen.

De toekenning van de bijkomende verlofdagen is vastgesteld als volgt:

  • 52 jaar: 5 dagen;
  • 53 jaar: 8 dagen;
  • 54 jaar: 10 dagen;
  • 55 jaar: 13 dagen;
  • 56 jaar: 15 dagen;
  • 57 jaar: 18 dagen;
  • 58 jaar: 20 dagen.

De leeftijd die in beschouwing genomen wordt, is die bereikt op 1 januari van het jaar waarin de bijkomende verlofdagen zijn voorzien.

Het Fonds Sociale Maribel van de Overheidssector is belast met de financiering van de compenserende aanwervingen.

De werkgever die de maatregel van bijkomend verlof toepast en in aanmerking wenst te komen voor de financiering van (een) bijkomende arbeidsplaats(en) moet een antwoordformulier invullen en bezorgen aan de RSZPPO. Het formulier wordt elk jaar ter beschikking gesteld op de website van de RSZPPO met een Mededeling.