Uw browser laat geen javascript toe. Om die reden zijn bepaalde functionaliteiten niet voorhanden.
Naar de inhoud van deze pagina

Toegangsbeheer voor Ondernemingen en Organisaties

In de onlinedienst Toegangsbeheer worden alle gebruikersaccounts en toegangen van uw onderneming tot de diensten van de sociale zekerheid beheerd.

Wie heeft toegang tot Toegangsbeheer?

De Hoofdtoegangsbeheerder en eventuele Toegangsbeheerders van uw onderneming hebben toegang tot alle functies. Gewone gebruikers kunnen alleen hun eigen accountgegevens aanpassen.

Welke mogelijkheden hebt u in Toegangsbeheer?

Hoe groter uw onderneming, hoe meer taken u uitvoert in Toegangsbeheer.

Toegangsbeheerders aanstellen

Hoofdtoegangsbeheerders die hulp nodig hebben bij hun taken, stellen Toegangsbeheerders aan in Toegangsbeheer.

Gebruikers aanmaken

In Toegangsbeheer geeft u medewerkers van uw onderneming toegang tot e-Box Enterprise Nieuw venster en tot de nodige onlinediensten van de sociale zekerheid. Deze gebruikers zijn dan ook contactpersoon voor taken in verband met de onlinediensten waarvoor u hen verantwoordelijk gesteld hebt.

Toegang tot Chaman en ContactData

Chaman: beheer uw technische kanalen

Technische kanalen voor de verzending van grote hoeveelheden aangiften activeert en beheert u in de onlinedienst Chaman. Chaman heeft die functie overgenomen van Toegangsbeheer. Als de beheerders van de FTP-, SFTP-, SOAP- en REST-kanalen van uw onderneming gewone gebruikers zijn, moet u ze in Toegangsbeheer expliciet toegang geven tot Chaman. Toegangsbeheerders hebben automatisch toegang.

ContactData: beheer de contactgegevens van uw onderneming

De Toegangsbeheerders en gebruikers van uw onderneming hebben automatisch toegang tot de onlinedienst ContactData. Daar controleert u de contactgegevens van uw onderneming en houdt u ze actueel.

Hoe meldt u zich aan?

Toegangsbeheer is een beveiligde onlinedienst. Om hem te gebruiken, moet u zich aanmelden met uw elektronische identiteitskaart (eID) of een andere digitale sleutel.