Registreren: Vereenvoudigde toegangsprocedure
Wat is de vereenvoudigde procedure?
Om meldingen en aangiften te kunnen doen op deze website, moet u eerst over een gebruikersnaam en een wachtwoord beschikken.
Hierdoor kan de overheid de aangever van een melding identificeren.
Hebt u nog geen beveiligde toegang? Uitsluitend voor de meldingsplicht kan u tijdelijk gebruikmaken van een vereenvoudigd systeem. Zo kan u langs deze weg dringende Limosa-meldingen doen. Nadien wordt u uitgenodigd om de uitgebreide toegangsprocedure voor werkgevers en andere ondernemingen te doorlopen. Dit geeft u de mogelijkheid om bijkomende diensten op deze portaalsite te benutten.
De voordelen die u geniet
Uw gebruikersnaam en wachtwoord zorgen ervoor dat uw meldingen vertrouwelijk blijven. Daar staat de overheid garant voor. Niet iedereen moet uw meldingen immers kunnen raadplegen.
U kan eerder ingevoerde gegevens ook hergebruiken. Zo verlopen al uw volgende meldingen sneller.
Hoe verloopt de vereenvoudigde toegangsprocedure?
U dient enkele gegevens in te voeren via een online formulier. Uw gebruikersnaam en uw wachtwoord kan u zelf kiezen. Beide moeten wel aan enkele voorwaarden voldoen.
Van uw aanvraag ontvangt u per e-mail een bevestiging. Deze e-mail bevat een link waarmee u uw toegang dient te activeren binnen de 72u na verzending. Eens dit gebeurd is, kan u Limosa-meldingen verrichten.
De gegevens die worden gevraagd
Uw rijksregisternummer of uw
- naam en voornaam
- geboortedatum
- geslacht
- adresgegevens
- e-mailadres
- vast telefoonnummer of uw mobiele-telefoonnummer
- ondernemingsnummer of uw RSZ-nummer