Uw browser laat geen javascript toe. Om die reden zijn bepaalde functionaliteiten niet voorhanden.
Naar de inhoud van deze pagina

Registreren: Vereenvoudigde toegangsprocedure

Wat is de vereenvoudigde procedure?

Om meldingen en aangiften te kunnen doen op deze website, moet u eerst over een gebruikersnaam en een wachtwoord beschikken.

Hierdoor kan de overheid de aangever van een melding identificeren.

Hebt u nog geen beveiligde toegang? Uitsluitend voor de meldingsplicht kan u tijdelijk gebruikmaken van een vereenvoudigd systeem. Zo kan u langs deze weg dringende Limosa-meldingen doen. Nadien wordt u uitgenodigd om de uitgebreide toegangsprocedure voor werkgevers en andere ondernemingen te doorlopen. Dit geeft u de mogelijkheid om bijkomende diensten op deze portaalsite te benutten.

De voordelen die u geniet

Uw gebruikersnaam en wachtwoord zorgen ervoor dat uw meldingen vertrouwelijk blijven. Daar staat de overheid garant voor. Niet iedereen moet uw meldingen immers kunnen raadplegen.

U kan eerder ingevoerde gegevens ook hergebruiken. Zo verlopen al uw volgende meldingen sneller.

Hoe verloopt de vereenvoudigde toegangsprocedure?

U dient enkele gegevens in te voeren via een online formulier. Uw gebruikersnaam en uw wachtwoord kan u zelf kiezen. Beide moeten wel aan enkele voorwaarden voldoen.

Van uw aanvraag ontvangt u per e-mail een bevestiging. Deze e-mail bevat een link waarmee u uw toegang dient te activeren binnen de 72u na verzending. Eens dit gebeurd is, kan u Limosa-meldingen verrichten.

De gegevens die worden gevraagd

Uw rijksregisternummer of uw

  • naam en voornaam
  • geboortedatum
  • geslacht
  • adresgegevens
  • e-mailadres
  • vast telefoonnummer of uw mobiele-telefoonnummer
  • ondernemingsnummer of uw RSZ-nummer