Problemen met uw gebruikersnaam of wachtwoord
Inhoud
De combinatie gebruikersnaam / wachtwoord is de minst veilige optie om u aan te melden op het portaal en zijn onlinediensten. We raden u dus aan om één van de veiligere mogelijkheden te gebruiken, waarvoor u bovendien geen wachtwoord hoeft te onthouden:
- uw elektronische identiteitskaart (eID) en een kaartlezer
- itsme
- een unieke code, gegenereerd door een mobiele app
U kunt gebruikersnamen en wachtwoorden deactiveren als identificatiemogelijkheid voor uw onderneming. Daarvoor vinkt de Hoofdtoegangsbeheerder de blokkering aan in de onlinedienst Toegangsbeheer.
Ik ben een gewone gebruiker
Hebt u geen gebruikersnaam of wachtwoord? Kunt u ook niet met uw eID, itsme of een code uit een smartphone-app aanmelden? Neem dan eerst contact op met uw Toegangsbeheerder en vraag of die uw toegang al aangemaakt heeft.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten
U hebt drie mogelijkheden:
- Gebruik voor de snelste oplossing uw elektronische identiteitskaart (eID), itsme of een unieke code gegenereerd door een mobiele app om een nieuw wachtwoord op te geven in de onlinedienst Toegangsbeheer.
- Neem contact op met uw Toegangsbeheerder. Die zal een nieuw wachtwoord voor u maken in de onlinedienst Toegangsbeheer.
Opgelet: verander uw nieuwe wachtwoord onmiddellijk! Zo blijft uw toegang beter beveiligd. - Hebt u geen antwoord gevonden op uw vraag of kunt u uw eID niet gebruiken? Neem dan contact op met ons via het contactformulier.
Ik ben een Toegangsbeheerder
Bent u uw wachtwoord vergeten? U hebt drie mogelijkheden:
- Gebruik voor de snelste oplossing uw eID om een nieuw wachtwoord op te geven in de onlinedienst Toegangsbeheer.
- Neem contact op met uw Hoofdtoegangsbeheerder. Die zal een nieuw wachtwoord voor u maken in de onlinedienst Toegangsbeheer.
Opgelet: verander uw nieuwe wachtwoord onmiddellijk! Zo blijft uw toegang beter beveiligd. - Hebt u geen antwoord gevonden op uw vraag of kunt u uw eID niet gebruiken ? Neem dan contact op met ons via ons contactformulier.
Ik gebruik de gebruikersnaam en het wachtwoord die ik gekregen heb, maar ik krijg een foutmelding
Kijk eerst het volgende na:
- Hebt u de hoofdletters en kleine letters correct ingevoerd? Het veld waarin u uw wachtwoord moet invoeren, houdt daar namelijk rekening mee.
- Bevindt u zich in het juiste onderdeel van de portaalsite? Dat is ‘Onderneming’ en niet ‘Ambtenaren en andere professionals’ of ‘Burger’.
Als het probleem niet opgelost is:
- Gebruiker, (co-)Toegangsbeheerder of co-Hoofdtoegangsbeheerder? Neem contact op met uw Hoofdtoegangsbeheerder. Het is mogelijk dat die uw toegang geblokkeerd heeft.
- Hoofdtoegangsbeheerder? Bel het contactcenter op het nummer 02 511 51 51. Het is bereikbaar van maandag tot vrijdag tussen 7u en 20u.