DEEL 7: Inlichtingen van alle aard
TITEL 1: Inlichtingen van alle aard
HOOFDSTUK 4: De attesten

7.1.401

Algemeen gesteld levert de R.S.Z. vijf soorten attesten of certificaten af :

Attesten waaruit de stand (qua bijdragen) van de rekening van de werkgever blijkt.


Attesten in verband met de op de aangiften vermelde werknemers.
Bepaalde attesten in verband met het aantal aangegeven werknemers (met uitsluiting van elk ander gegeven over hun prestaties) vraagt u aan bij de Directie voor Statistiek (fax nr. 02 509 38 47, e-mailadres: stat.attest@rsz.fgov.be).Het betreft:
Attesten waaruit blijkt dat een onderneming al dan niet bij de RSZ gekend is als werkgever van verzekeringsplichtige werknemers. Deze attesten worden afgeleverd door de Directie Identificatie (fax. nr. 02 509 36 92).

Certificaat afgeleverd in het kader van een overdracht van een handelsfonds (vierde weg)

Deze certificaten tonen aan dat op datum van aanvraag geen enkele bijdrage, die deel uitmaakt van een zekere geldelijke schuld, verschuldigd is door de overlater van een handelsfonds en evenmin deel uitmaakt van een juridische procedure tot inning van de bijdragen.

De aanvragen moeten in dubbel exemplaar aan de RSZ worden overgemaakt. Hiervoor kunt u het model van aanvraag gebruiken dat beschikbaar is op de website van de RSZ (www.rsz.fgov.be). Deze aanvragen kunnen schriftelijk, elektronisch (ad2-sectieattesten@rsz.fgov.be) of via fax (02 509 31 45) aan de Directie Inning worden overgemaakt.

De vijf soorten attesten zijn gratis. Zij worden uitsluitend toegestuurd aan de rechtstreeks betrokkenen die de aanvraag doen.

De volledige lijst van alle beschikbare attesten kan men eveneens terugvinden op de website van de RSZ (www.rsz.fgov.be). Via de RSZ-website kan men tevens de attesten online aanvragen. Top